Saturday, May 19, 2007

[176] ศัพท์สำนวนอังกฤษ สำหรับการประชุม

[ คลิกดู สารบัญ แยกประเภทหัวข้อ ]

สวัสดีครับ
ท่านที่ต้องเกี่ยวข้องกับการประชุมเป็นภาษาอังกฤษ ไม่ว่าในฐานะผู้นำหรือผู้ร่วมการประชุม วันนี้ผมมีเว็บที่บอกการใช้ศัพท์สำนวนต่าง ๆ ในการประชุมมาฝากครับ

1.ขั้นตอนในการดำเนินการประชุมครั้งหนึ่ง ๆ
โดยทั่วไปมักจะมีอยู่ 5 ขั้นตอน คือ
I – Introductions
II - Reviewing Past Business
III - Beginning the Meeting
IV - Discussing Items
V - Finishing the Meeting
คลิก: http://esl.about.com/library/weekly/aa031802a.htm

2. ศัพท์สำนวนที่ต้องใช้ในฐานะผู้นำการประชุม มักจะประกอบด้วยหัวข้อ ดังต่อไปนี้
Opening
Welcoming and Introducing
Stating the Principal Objectives
Giving Apologies for Someone Who is Absent
Reading the Minutes (notes) of the Last Meeting
Dealing with Recent Developments
Moving Forward
Introducing the Agenda
Allocating Roles (secretary, participants)
Agreeing on the Ground Rules for the Meeting
Introducing the First Item on the Agenda
Closing an Item
Next Item
Giving Control to the Next Participant
Summarizing
Finishing Up
Suggesting and Agreeing on Time, Date and Place for the Next Meeting
Thanking Participants for Attending
Closing the Meeting
คลิก: Leading a Meeting

3.ศัพท์สำนวนที่ต้องใช้ในฐานะผู้ร่วมประชุม มักจะประกอบด้วยหัวข้อ ดังต่อไปนี้
Getting the Chairperson's Attention
Giving Opinions
Asking for Opinions
Commenting
Agreeing
Disagreeing
Advising and Suggesting
Clarifying
Requesting Information
Asking for Repetition
Asking for Clarification
Asking for Verification
Asking for Spelling
Asking for Contributions
Correcting Information
Keeping the Meeting On Target (time, relevance, decisions)
คลิก: Participating in a Meeting

พิพัฒน์
[แจ้งลิงค์ขัดข้องได้ที่ pptstn@yahoo.com โดยคลิกที่รูปซองจดหมาย ใต้บรรทัดนี้]

No comments: